Jídla, která vás v zimě zasytí – zdravě a lehce

Mluvíme-li o zimní kuchyni, nemusíme mít na mysli jen ten či onen recept na bramborový salát k vánočnímu kaprovi. Zima je specifická i z hlediska jídelníčku, který bude našemu tělu v tomto ročním období prospěšný. V chladném období je třeba tělo zahřát teplým jídlem a více než v ostatních ročních obdobích mu dodat vitamíny a další složky, které posilují obranyschopnost organismu. Jídelníček od snídaně až do večeře by měl proto tato zimní specifika odrážet. Více se dozvíte v článku inspirovaném jídly kuchaři restaurace Frymburk.

Jídlo pro zahřátí

Den můžete začít např. s teplou ovesnou kaší se skořicí a jablky. Už jen samotná vůně této snídaně spolu s čajem s citrónem vám při pohledu na zasněženou krajinu za okny dodá dostatek energie pro první část dne. Přijde-li čas na svačinu nebo přesnídávku, proč si nepřipravit voňavý vývar s masem a zeleninou – například, něco na způsob polévky dušbere, známé v kavkazské kuchyni, Nejen, že se po těle opět rozlije příjemné teplo, ale polévka také doplní potřebné tekutiny. Právě ty jsou v zimním období velmi potřebné. V zimě je totiž naše tělo díky častému pobytu v přetopených místnostech k dehydrataci paradoxně náchylnější než v létě. O obědě nijak zvlášť přemýšlet nemusíte a o typicky zimním obědě mluvit asi nelze, postačí dodržovat obecné zásady zdravého stravování. Odpoledne nic nezkazíte lehkou svačinou v podobě pomazánky a pečiva. K večeři si dopřejte např. těstoviny se zeleninou.

Tipy na zdravá zimní jídla

JidlaZasyti-TipyNa

Jak již bylo řečeno, polévky by měly tvořit důležitou část našeho (nejen) zimního jídelníčku. Co byste řekli na kapustovou polévku s červenou čočkou? Základem dobrého oběda potom může být třeba bulgur nebo hummus, případně jiné předkrmy na styl kavkazské kuchyně. Společně se zeleninou nebo masem bude lehkým, přesto však výživným hlavním jídlem. Ze zeleniny, kterou budete konzumovat jako přílohu nebo v salátech lze obecně doporučit takovou, která nebude tělo příliš ochlazovat. Jedná se o kořenovou zeleninu, cibuli, česnek, zelí apod.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *